Retourneren
We willen jouw winkelervaring continu verbeteren en hebben daarom een handige samenwerking met Returnless. Met dit platform regel je al je retouren volledig digitaal, zonder gedoe met papieren formulieren. Zo is het retourproces niet alleen sneller en makkelijker, maar ook duurzamer.
Stap 1: Inloggen Log in op de retourpagina met je ordernummer en e-mailadres.
Klik hier om naar de retourpagina te gaan
Stap 2: Kies het artikel Je ziet een lijst van je bestelde items. Selecteer het artikel dat je wilt terugsturen en geef de reden van retour op.
Stap 3: Retourmethode kiezen Kies of je het pakket terugbrengt naar een van onze winkels of verstuurt via een pakketdienst naar keuze.
Stap 4: Bevestigen Volg de laatste instructies op het scherm om je retour af te ronden. Je ontvangt daarna een bevestiging per e-mail.
En dat was het! Retourneren is nu eenvoudiger dan ooit.
- Verzendkosten zijn voor rekening van de koper
- Uitsluitend in geval van foutieve levering of garantie ontvangt de koper een gratis verzendlabel
- Wanneer het product in goede staat door verkoper is ontvangen en is beoordeeld volgt binnen 14 werkdagen creditering mits koper aan de voorwaarden voldaan heeft.
- Indien binnen 14 dagen na aanvraag van de retour het betreffende artikel niet door de verkoper is ontvangen vervalt het recht op creditering
- Gratis retourneren kan enkel met het ontvangen verzendlabel, achteraf worden geen volledige retourkosten terug betaald
- Let op: producten met ontbrekende of beschadigde verpakkingen worden niet gecrediteerd
Retourneren naar Massamarkt is geen enkel probleem, mits aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
- Verkeerd ontvangen: Het is belangrijk, zodra je de bestelling hebt ontvangen, altijd controleert of het geleverde artikel overeenkomt met het artikel dat je hebt besteld bij Massamarkt. Mocht het onverhoopt voorkomen dat wij het verkeerde artikel hebben gestuurd, dan verzoeken wij jou contact met ons op te nemen dit dient binnen 3 werkdagen na ontvangst van het product te gebeuren. Wij zullen je dan, mits voorradig, zo snel mogelijk het juiste artikel toesturen. Voor het retourneren van de onjuist geleverde artikelen ontvang je van ons een gratis verzendlabel.
- Niet ontvangen: Wanneer je de bestelling niet ontvangen hebt hoort dit binnen 3 werkdagen na beloofde ontvangst datum gemeld te worden bij de klantenservice. De klantenservice onderzoekt wat de reden hiervan is en lost dit op door of het pakket bij de bezorgdienst te traceren of het nogmaals te versturen, mits voorradig.
- Beschadigd of defect ontvangen: Vanzelfsprekend geldt de procedure ‘verkeerd artikel ontvangen’ ook bij beschadigde of defecte artikelen. Dit moet binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product aan Massamarkt gemeld worden. Dan zal dit kosteloos door Massamarkt worden opgelost.
- Wanneer je niet tevreden bent met je product: Bij Massamarkt heb je voor al je bestellingen een zichttermijn van 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst door of namens de koper. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of beoordelen. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit. Dit geldt voor alle artikelen, tenzij anders vermeld bij de artikelinformatie op de website. Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, zul je het product met alle geleverde toebehoren – compleet en onbeschadigd – (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking aan ons moeten retourneren
Herroepingsrecht
Wat zijn mijn volledige wettelijke rechten als consument?
Producten retourneren is enkel toegestaan wanneer:
- Het retourformulier binnen 2 weken na ontvangst van het product is aangevraagt en bij het pakket is toegevoegd.
- Het product geheel compleet, in de originele verpakking en in originele staat is.
- Het product schoon en ongebruikt en onbeschadigd is.
- De verpakking niet beplakt en/of beschreven is.
- De doos niet opengescheurd of verfrommeld is.
- Het product niet ingebouwd dan wel op een andere wijze gemonteerd is geweest.
- De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn en zich bevinden in de originele en ongeopende zakjes, hetgeen ook geldt voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
Voorwaarden verzending
De verzender draag het risico van het verzonden pakket m.a.w. wanneer het pakket verloren gaat in de post of beschadigd raakt tijdens het vervoeren vervalt het recht op creditering.De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor de koper en worden niet door Massamarkt gecrediteerd.
Deze voorwaarden zijn niet van toepassing op artikelen die onder garantie vallen, het is aan de verkoper te beoordelen wanneer een artikel onder garantie valt.
Kosten retourneren
Wat zijn de kosten van het terugsturen van een product?
Garantie
- Elk product heeft standaard 2 jaar garantie bij normaal gebruik.
- Wanneer er na 6 maanden problemen optreden is het aan de consument om aan te tonen dat het product normaal gebruikt is en goed is onderhouden.
- Kan de consument dit niet aantonen heeft deze geen recht op garantie.
Indien het product onder garantie valt behoudt de verkoper het recht om zelf te beslissen het product kosteloos te repareren, een vervangend product aan te bieden of het aankoopbedrag te crediteren.
Wijze van terugbetaling
Na ontvangst en controle van de retourzending wordt, indien aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, het creditbedrag binnen 15 werkdagen op uw bankrekening overgemaakt.